KÖPVILLKOR

Privatkund: Är du privatkund behöver du inte registrera dig. Betalning sker med kort genom Payson. Är du privatkund sker frakt via DHL Servicepoint. Enhetsfrakten är 50 kr. 

Återförsäljare: Är du återförsäljare skapar du ett konto. När ditt konto är skapat behöver vi godkänna dig som återförsäljare. När detta är gjort loggar du in igen, ser återförsäljarpriser och kan lägga en order. Minimiorder 1000 kr och första leverensen sker ofta mot förskott.  Där efter gäller 20 dagar netto mot e-postfaktura vid leverens. Frakten sker vi DHL och tillkommer på ordern. Fraktfri gräns 8000 kr ex. moms. Varorna är Leklyckans egendom tills full betalning skett. Vi återanvänder alltid kartonger från våra leverantörer och dessa står för 90% av våra paket. 

Varorna som finns i lager levereras så fort vi fått din beställning. 
Väntar vi varor som är på ingång får du en ungefärlig leverenstidpunkt för dessa i din orderbekräftelse.
Väljer vi att delleverera restnoteras de varor som saknas. Restordern är ej fraktfri om vi kontaktar er innan utskick, i annat fall bjuder vi på frakten. Frakten beräknas på volymen * vikten och det betyder att frakten nästan aldrig blir mer kostsam för er återförsäljare p.g.a. en delleverans. 

Nordiska ÅF: Vi godtar ÅF från alla skandinaviska länder.  Frakten från Sverige till er sker vi DHL och tillkommer på ordern. Otrdrar över 15000 kr ex. moms får 50% rabatt på fraktavgiften. Vi tillämpa förskottsbetalning. Varorna är Leklyckans egendom tills full betalning skett. 

Faktura: Fakturan skickas separat från försändelsen med era varor. Med godset får ni endast en kopia på ordern/följesedeln.På grund av vår miljöpolicy så använder vi oss i förstahand av pdf-faktura via e-post. Kan ni inte hantera faktura via e-post så kommer en avgift på 45kr att debiteras för pappersfaktura.

 

PRISER

Alla priserna som du ser då du är inloggad i vår webshop är exklusive moms och frakt i svenska kronor. Priset som gäller vid beställningstillfället är det som gäller även vid leveranstillfället med reservation för systemfel, tryckfel eller skrivfel.

Vi förbehåller oss rätten till prisändring pga. omständigheter vi ej råder över.

 

AVBESTÄLLNING/ÄNDRING

Önskar du avbeställa eller ändra något på din beställning måste det ske omgående. Kontakta oss så hjälper vi dig! Är din order packad på pall så kan vi tyvärr inte avbryta leveransen.

 

TRANSPORTSKADA/FEL VAROR/RETUR

Vid dold transportskada, fel varor eller saknade varor skall anmälan ske till oss inom 1 veckas tid. Likaså gäller om du mottar en vara där ytterpaketet har blivit förstört under transporten - anmärk det till chauffören/speditören omgående, sedan kontakta oss. Anmälan ska vara hos oss inom 10 dagar från mottagandet av försändelsen.

Bedriver du e-handel måste du kontrollera dina produkter innan du skickar dem till slutkund för att kunna mottaga kredit från oss.